تحلیل رقبا

آموزش تکنیک های کاربردی تحلیل رقبا در کسب و کار

تحلیل رقبا در بازاریابی

تحلیل رقبا، یک استراتژی مهم در بازاریابی و کسب و کار است. این تحلیل، ما را به یک شناخت کامل از اهداف، نقاط قوت و ضعف رقیب، همچنین نقاط قوت و ضعف خودمان (مباحث swot مطالعه شود) نسبت به آن ها می رساند. آگاهی از این بخش، نشان دهنده ی این است که ما با شناخت و بینش کامل وارد بازار کار شده ایم و همچنین سبب ایجاد نوآوری در ما می شود. نظارت بر بازار و رقیبان، بررسی فرایند و سیر تحولی و پیشرفت کسب و کار آنان است، نه وضعیت کنونی آن ها.
آنالیز رقیبان از دو جهت به بازاریابی می نگرد، اول: رقبای ما چه کسانی هستند و چه کاری انجام می دهند؟ چه محصولی تولید می کنند؟   دوم: رقبا چه سهمی از بازار را از آن خود کرده اند؟
نکته مهم این است که رقبا را صحیح شناسایی کنید. این شناسایی از طریق جست و جو در سایت ها و فضای مجازی، رفتن به نمایندگی ها و شهرک های صنعتی و… و تجزیه و تحلیل محل کارشان، کارکنان، تخصص ها و نحوه کارشان، اینکه چه خدماتی ارائه می دهند، شناسایی استراتژی ها و سیاست های کاری آن ها، نحوه جذب مشتری هایشان و چگونگی ترغیب آن ها است.
پس از بررسی رقبا و بدست آوردن اطلاعاتی درباره ی آن ها، به سراغ مشتری هایشان بروید. هدف اصلی مشتری ها هستند و باید دلیل رضایت و نارضایتی آن ها را از محصول و آن بازار بدانید و اطلاعاتی از جانب آنها کسب کنید.
در نهایت، تحلیل رقبا و شناسایی آن ها  باعث می شود ما کسب و کار را درک کنیم، بتوانیم راه های رسیدن به موفقیت را پیدا کنیم و بتوانیم یک قدم از رقیبان جلو تر باشیم.

مقالات آموزشی تحلیل و آنالیز رقبا در کسب و کار

سرفصل های دوره آموزشی تحلیل و بررسی رقبا

ارزیابی رقبا از مباحث مهم در حوزه مدیریت کسب و کار است که باید پیش از شروع فعالیت های بازاریابی آن ها را فرا گرفت. با مطالعه سرفصل های زیر دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

بخش سوم سرفصل ها
3
90%

    • تئوری مایکل پورتر برای تحلیل رقبا
    • پیش بینی برنامه های آتی رقبا
    • تحلیل رقبا در کسب و کارهای اینترنتی
    • چهار فرضیه کلیدی در تحلیل رقبا
    • ارزیابی سه بعدی از قابلیت های رقبا

بخش دوم سرفصل ها
2
80%

    • نحوه تجزیه و تحلیل رقبا چگونه است ؟
    • منابع و قابلیت های استراتژیک رقبا کدام است؟
    • تبیین استراتژی های رقبا
    • فرضیات پیرامون رقبا
    • تهیه اهداف کوتاه مدت و میان مدت رقبا

بخش اول سرفصل ها
1
100%

    • فلسفه تحلیل رقبا
    • ماتریس cpm چیست؟
    • منظور از آنالیز رقبا چیست ؟
    • مزایای دقیق آنالیز رقبا چیست؟
    • نحوه آنالیز رقبا چگونه است ؟

دانلود جزوات و سرفصل های آموزشی تحلیل و ارزیابی رقبا

mobile

آزمون تستی دوره آموزشی تحلیل و بررسی رقبا

X